Wkłady do opon radialnych - ranking

Na rynku pojawia się coraz więcej rodzajów wkładów naprawczych, które różnią się marką, zastosowanym kordem, budową i ceną. Podstawowy podział wkładów to rozróżnienie ich na podstawie przeznaczenia: wkłady do napraw opon radialnych lub diagonalnych. Opony diagonalne technologicznie wypierane są z rynku przez opony radialne, już nie tylko w transporcie osobowym czy taborze ciężarowym, dlatego też naszą uwagę skupimy na wkładach do opon o budowie radialnej.

Ranking wkładów do opon

Wydaje się, że jeśli chodzi o łaty do opon to w sumie wielkiej filozofii tu nie ma, ale jak można się przekonać, są wkłady do opon lepsze i gorsze. Chociaż za "markowe" zapłacimy drożej niż za tańsze odpowiedniki mniej znanych marek czy dalekowschodnich producentów, to wiemy, że zachowując należytą staranność wykonywanej naprawy, żadna łata się nie odklei i klient nie wróci do nas z reklamacją, a o to przecież chodzi.

Zatem aby odpowiedzieć na pytanie jakie wkłady do opon radialnych wybrać i które najlepiej sprawdzą się w naszym serwisie lub warsztacie naprawczym, warto skorzystać z przygotowanego rankingu, zawierającego porównanie takich aspektów, jak budowa, wytrzymałość, przeznaczenie i waga. Oczywiście, im lepsze materiały do napraw opon, tym ich cena jest wyższa, jednak warto poszukać takiego rozwiązania, które najlepiej sprawdzi się w naszej specyfice.

obrazek produktu

Miejsce 3 – wkłady z kordem tekstylnym – seria 100, producent Rema Tip Top

Wkłady radialne serii 100 zostały wzmocnione kordem tekstylnym. Są to wkłady do naprawy opon radialnych najdłużej i najpowszechniej stosowane na rynku. W ofercie można zaleźć zarówno wkłady przeznaczone do naprawy opon osobowych, jak i ciężarowych, rolniczych, a nawet maszyn ziemnych. W zależności od rodzaju przewidzianej aplikacji i lokalizacji uszkodzenia, mogą być wzmacniane wieloma warstwami kordu. Zaletą tych wkładów jest wielowarstwowość i duża elastyczność podczas zabudowy oraz eksploatacji. Wadą jest jednak to, że duża elastyczność i rozciągliwość wkładu skutkować może powstawaniem wybuleń po naprawie.

Oferta tych wkładów jest najszersza i oznacza aktualnie 33 dostępne rozmiary. Cenowo są najkorzystniejsze, a 5 letni okres przydatności do użycia sprawia, że nie musimy martwić się co zrobić z wkładami, jeśli w krótkim czasie ich nie użyjemy.

obrazek produktu

Miejsce 2 – wkłady z kordem stalowym – seria 300, producent Rema Tip Top

Wkłady radialne serii 300 pojawiły się na rynku ok 20 lat temu. Ten rodzaj wkładów jest dedykowany wyłącznie do naprawy opon ciężarowych. W stosunku do wkładów tekstylnych ich budowa została zmieniona poprzez wytaliowanie, co jest przydatne szczególnie przy naprawach bocznych opon o niższych profilu. Wkład taki zachowuje się bardzo elastycznie zgodnie z kierunkiem pracy w oponie, a jednocześnie w przeciwną stronę jest nierozciągliwy, dlatego skutecznie redukuje powstające wybulenia po naprawie. Ta seria przeznaczona jest wyłącznie do napraw opon ciężarowych, ale z uwagi na zastosowanie jednej warstwy kordu i mniejszą ilość materiału poprzez wytaliowanie, są to wkłady lżejsze. Jeżeli prowadzisz głównie serwis opon ciężarowych, warto je rozważyć.

obrazek produktu

Miejsce 1 - wkłady z kordem aramidowym – seria 500, producent Rema Tip Top

Wkłady radialne z kordem aramidowym to zdecydowanie miejsce pierwsze w naszym zestawieniu. Chociaż oferta obejmuje tylko 12 rozmiarów wkładów, to dzięki swojej wyjątkowej budowie i właściwościom są wystarczające dla każdego serwisu obsługującego opony ciężarowe i rolnicze. Ponieważ w praktyce naprawa wkładem opon osobowych należy raczej do rzadkości, a obsługa opon wielkogabarytowych wymaga wyspecjalizowania, to wkłady aramidowe są najlepszym wyborem dla warsztatu, który na co dzień wykonuje duże ilości napraw. Są to wkłady wytaliowane, a ciężar wkładu aramidowego w stosunku do podobnego kształtem wkładu stalowego jest wyczuwalnie lżejszy. Pierwsze miejsce w naszym zestawieniu zawdzięcza ponadto temu, że najskuteczniej redukuje powstające wybulenia. Dzięki swojej elastyczności podczas zabudowy wkładu najskuteczniej łączy się też z wnętrzem opony. Ponadto zgodnie z tabelą napraw, jeden wkład aramidowy zastępuje 2 a nawet 3 rozmiary wkładów tekstylnych, warto więc zapłacić wyższą cenę za ograniczenie zapasu i najlepsze efekty napraw.